Malin i ett jävla nötskal... FAN!!

Ja som sagt ja skulle ju göra min efterlängtade bukplastik nu på Tisdag den 6 nov...
Mmmm var på inskrivning på sjukhuset i Torsdags den 25 okt, Tog blodtryck kolla hjärta och lungor och allt såg bra ut tills vi kom till den dära förbannade rökningen.. MM nja ja har ju inte slutat helt!! och man ska vara rökfri 4 veckor innan operationen och 4 efter.. Åkte iallafall hem och tänkte JA det gick ju bra dom struntar noh i om man rökar eller inte!! Trodde ja ja!!! helgen gick måndagen gick tills tisdag middag då ringde telefonen och jo min läkare Ulrika ringde! Sur som ett bi var hon! DU Malin vad kom vi överrens om??? Ja bara mmm JA vet ja har inte slutat röka! NÄÄÄ sa hon så du får inte din opereation nu som planerat! utan du får ringa när du e rökfri... Kom lite i shock tror ja för ja fattade inte riktigt! Men så var det hon är bestämd min läkare, vilket ja tycker är bra :) för det är ju klart att får man en sådan hära operation ska man vara glad, då är det ju det lilla att sluta röka om man tänker efter.....
Ja så nu så har ja varit rökfri ett dygn drygt... skit jobbigt men ett måste!!!!!! tänkte ja skulle blogga när ja känner suget som värst så det kan bli många inlägg :/ 
Så nu är det bara att försöka stå emot på jobbet också inte det lättaste men det SKA gå...
Pinsamast var ju att berätta för alla som ska hjälpa mig med allt när ja e på sjukhuset...  Mamma hade ju tagit semester men kunde lösa det ändå! heidi skulle ju passa mina hästar och syster har ja ej vågat berätta det för än för hon kommer slå ihjäl mig så som hon tjatat på mig!!! 
Jaja ja har ju bara mig själv att skylla!! 
 
nehe nu ska ja träna också bra mot abstinens!!
 
Hej hopp i granskogen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Kämpa på syster!

Svar: Tack älskade fina syster!! du vet vad ja går igenom!! Men denna gången ska ja lyckas!!
Malin

2012-11-03 @ 17:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0