Förbannad!

Som sagt jag jobba halvtid nu för att läkaren tyckte det och för att jag behöver träna upp min mage igen efter operationen! MEN nu finns det folk som inte fattar hur STOR operation jag har gjort! Su nu tänker ja skriva hur en bukplastik går till så folk kan sluta snacka!!
 
Bukplastik!    Som sagt efter 2 stora barn och 2 kejsarsnitt så fick jag en massa lös hud på min mage och delade magmuskler... Denna operation kostar idag 75.000 kr att göra på en privat klinik! Men ja hade turen att få den via landstinget och betalar bara 300 kr..
 
Så den 3 dec var det dax...
Dom la ett snitt från höft till höft öppnade upp ända upp till revbenen och sydde ihop musklerna sen en ny navel.. sen syr dom ihopa igen! fick ligga inne i 2 dagar med drenage... Så ni som yttrar er om att det inte är så farligt! PROVA själva!!!  
 
Så nu jobbar jag halvtid för ja e ganska öm än! och får inte lyfta tungt på 3 månader och får inte anstränga magen på 3 månader!!!
Och då undrar ni kanske varför jag är på jobbet! Jo för att läkaren ville inte sjukskriva mig helt och jag vill ju jobba lite! Och man ska träna upp sig sakta igen!
En sak till JA jag har mina hästar också men dom hjälper Johan mig med... 
 
Om det är nått ni undrar över så kom gärna till mig då! Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0